Ανοίξαμε φόρουμ... Πετάξτε με τα φτερά της πεταλουδίτσας για να το βρείτε!

Ο διαγωνισμός ζωγραφικής της Helmepa Junior

Αγαπημένα μου ζουζουνάκια,

ελπίζω να περνάτε καλά και να βρίσκετε τρόπους να γεμίζετε τη μέρα σας με δημιουργικές δραστηριότητες. Από τη μεριά μου για σήμερα σας έχω ένα μήνυμα από την Παιδική Helmepa:

http://www.helmepajunior.gr/dnews2.php?article_id=255


Διαγωνισμός Ζωγραφικής Παιδικής HELMEPA 2009-2010



Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ζωγραφικής Ομάδων Παιδικής ΗELMEPA της σχολικής χρονιάς 2009-2010, πραγματοποιείται τώρα σε συνεργασία με το κοινωφελές Βρετανικό Ίδρυμα Lloyd’s Register Educational Trust (LRET) το οποίο υποστηρίζει το Πρόγραμμα Παιδική HELMEPA για την τριετία 2008-2011.

Εμπνευσμένο από τη Ναυτιλία και επίκαιρο, το θέμα του Διαγωνισμού είναι:

« ‘Πράσινα’, περιβαλλοντικά φιλικά πλοία σε γαλάζιες θάλασσες »

Η ναυτιλία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των ειρηνικών διεθνών εμπορικών συναλλαγών που είναι η ίδια η πηγή ζωής του κόσμου. Η λειτουργία όμως των πλοίων ή κάποιο ατύχημα μπορούν να προκαλέσουν ρύπανση του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος. Μακρόχρονες προσπάθειες της διεθνούς ναυτιλίας, στην οποία η Ελληνική κατέχει πρωτεύουσα θέση, μείωσαν παγκόσμια σε 10% τη ρύπανση των θαλασσών με όλα τα είδη ρυπαντών από ναυτιλιακές δραστηριότητες.

Αυστηρή νομοθεσία και τεχνολογικές εξελίξεις συμβάλλουν στην πρόληψη της ρύπανσης. Η Ελληνική ναυτιλία πρωτοστάτησε το 1982 ιδρύοντας τη HELMEPA, την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, την οποία στηρίζει μέχρι σήμερα. Στη διάρκεια των 27 ετών που πέρασαν, αναπτύσσει στο χώρο της ναυτιλίας εθελοντικά περιβαλλοντική συνείδηση και προάγει το επίπεδο ασφάλειας στη θάλασσα με ενημέρωση, πληροφόρηση και κινητοποίηση όλων, «από πλοιοκτήτη μέχρι τον τελευταίο ναύτη».

Σήμερα, όλα τα εμπορικά πλοία, επιβατηγά, φορτηγά, δεξαμενόπλοια, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλοι τύποι, εφαρμόζουν συγκεκριμένα μέτρα για την αποφυγή της ρύπανσης με σκουπίδια, πετρέλαιο, υπολείμματα φορτίων και εκπομπές καυσαερίων αλλά και για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Όλες αυτές οι ναυτιλιακές διαδικασίες δεν είναι τίποτε άλλο στην πράξη παρά η εφαρμογή αυτού που λέμε «αειφόρο ανάπτυξη» που από χρόνια έχει κάνει τη ναυτιλία να είναι μία «πράσινη» βιομηχανία.

Σας προτρέπουμε να συζητήσετε στην τάξη όλα αυτά, να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες των διαφόρων περιβαλλοντικών οργανισμών και της HELMEPA και να μας στείλετε το ζωγραφικό σας μήνυμα συμμετέχοντας στο Διαγωνισμό αυτό.

Οι Ομάδες πρέπει να στείλουν μέχρι την 20 Απριλίου 2010 στα γραφεία της HELMEPA, Περγάμου 5, Νέα Σμύρνη 17121, τις ζωγραφιές τους φτιαγμένες με έντονα χρώματα πάνω σε χαρτόνι 50 εκ x 70 εκ κατά προτίμηση σε οριζόντια μορφή.

Η Κριτική Επιτροπή, δηλαδή το Προεδρείο του Συμβουλίου Αντιπροσώπων της Παιδικής HELMEPA, εκπρόσωποι του LRET και του δημιουργικού τμήματος της HELMEPA, θα επιλέξει για να βραβευθούν τρία έργα, από τα οποία το καλύτερο θα πάρει το Α’ Βραβείο, που είναι η εκτύπωση του σε ειδική Αφίσα. Έπαινοι συμμετοχής θα δοθούν στα μέλη των Ομάδων που θα λάβουν το Β’ και Γ’ Βραβείο.

Η HELMEPA θα διανείμει την αφίσα-βραβείο στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως μέρος της καλοκαιρινής εθελοντικής της εκστρατείας για Καθαρές Θάλασσες και Ακτές. Θα την αναρτήσει στις ιστοσελίδες της και θα τη διαθέσει στις άλλες ενώσεις-μέλη της INTERMEPA. Τέλος, η αφίσα θα διανεμηθεί στους εκθέτες και επισκέπτες της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2010, που θα λειτουργήσει τον Ιούνιο στην Αθήνα.

Καλή επιτυχία σε όλους!

_______________________

ΣΧΟΛΙΟ

Μη βιαστείτε να βάλετε μπρος τη ζωγραφική. Το έργο που θα στείλουμε θα είναι ομαδικό. Η κάθε ομάδα της Helmepa θα κατασκευάσει ένα κοινό έργο, ένα δηλαδή έργο τα κορίτσια της τάξης και ένα τα αγόρια, αφού έτσι θελήσατε να χωριστείτε.

Πριν όμως θα πρέπει η κάθε ομάδα να φτιάξει διάφορα προσχέδια. Μπορεί ο καθένας και η καθεμιά από σας να ετοιμάσει ένα δικό του προσχέδιο και στο τέλος η ομάδα θα αποφασίσει ποιο προτιμά για να το δουλέψει και ομαδικά. Πιθανόν μάλιστα η ομάδα σας να επιλέξει και συνδυασμό από διαφορετικά προσχέδια.

Αυτή τη δουλειά νομίζω ότι μπορείτε να την κάνετε τις μέρες των διακοπών. Πάρτε τέμπερες (με τέμπερες θα γίνει και το τελικό έργο) και το μπλοκ της ακουαρέλας και ξεκινήστε.

Το θέμα το διαβάσατε: Πράσινα περιβαλλοντικά φιλικά πλοία σε γαλάζιες θάλασσες.

Βάλτε μπροστά τη φαντασία σας. Πώς θα μπορούσε αυτό το μήνυμα να το δώσει μια ζωγραφιά; Υπόψην ότι το θέμα του διαγωνισμού μπορεί να γραφτεί και αυτό μέσα στη ζωγραφιά σας. Να, δείτε για παράδειγμα μια παλιότερη ζωγραφιά που κέρδισε το Α΄ βραβείο στο διαγωνισμό της Helmepa Junior το 2006:



Ήταν κι αυτά παιδιά της Τετάρτης Δημοτικού, όπως κι εσείς. Μόνο που αντί για Τεταρτάκια είχαν αποφασίσει να λέγονται ... Μικρά Τερατάκια.

http://mikrateratakia2.blogspot.com/2007/09/blog-post_8041.html

Αφού λοιπόν τα Τερατάκια το κέρδισαν, είμαι σίγουρη πως μπορείτε κι εσείς να το κερδίσετε το βραβείο, αρκεί να βάλετε τα δυνατά σας!

Πατήστε τώρα εδώ:

http://www.helmepajunior.gr/members05.html

για να επισκεφθείτε τη Helmepa Junior και να δείτε και άλλες αφίσες παιδιών που έχουν βραβευτεί. Έτσι θα πάρετε χρήσιμες ιδέες και για τα δικά σας προσχέδια. Ιδέες μόνο. Μην μπείτε στον πειρασμό να αντιγράψετε τα ξένα έργα. Πρώτον γιατί αυτό δεν είναι σωστό και δεύτερο γιατί έχετε άλλο θέμα.

Πρέπει μάλιστα να σας πω ότι είναι η πρώτη φορά που η Helmepa ζητά από τα παιδιά να ζωγραφίσουν με θέμα τα πλοία. Ίσως για το λόγο αυτό να χρειαστεί να δούμε και αρκετές φωτογραφίες πλοίων. Αλλά και να αναζητήσουμε πληροφορίες για τα πλοία. Κυρίως όμως να σκεφτούμε τι σημαίνει πλοίο "πράσινο", περιβαλλοντικό και φιλικό.

Η ανακοίνωση του διαγωνισμού το έχει κιόλας εξηγήσει. Είναι το πλοίο που φροντίζει να τηρεί τους διεθνείς κανονισμούς και να μη ρυπαίνει τόσο τη θάλασσα όσο και την ατμόσφαιρα. Αλλά και το πλοίο που φροντίζει να μην καταναλώνει περιττή ενέργεια.

Ας δούμε όμως και το αντίθετο. Το πλοίο που δεν είναι "πράσινο", περιβαλλοντικό και φιλικό προς το περιβάλλον. Θα χρειαστεί και αυτό, γιατί η αντίθεση σε έναν πίνακα ζωγραφικής βοηθάει να αποδοθεί καλύτερα το μήνυμα. Λοιπόν, ένα τέτοιο πλοίο κάνει ό,τι μπορεί για να ρυπάνει και να καταστρέψει το περιβάλλον. Πετάει σκουπίδια στη θάλασσα, βγάζει από την τσιμινιέρα του τούφες μαύρου καπνού, καταναλώνει όση περισσότερη ενέργεια μπορεί.

Κι ακόμη. Η εμπειρία έχει δείξει πως τα πλοία γίνονται επικίνδυνα για το περιβάλλον όταν πάθουν κάποιο ατύχημα. Άρα ένα πλοίο πρέπει να τηρεί σχολαστικά τους κανονισμούς ασφαλείας. Παράδειγμα πλοίου που απασχόλησε πολύ τις οικολογικές οργανώσεις της χώρας τα τελευταία χρόνια είναι ένα κρουαζιερόπλοιο που βούλιαξε στη Σαντορίνη. Οι ειδικοί μετά τη βύθιση του πλοίου έκαναν λόγο για μεγάλη οικολογική καταστροφή στο θαλάσσιο περιβάλλον της Σαντορίνης τόσο από τα καύσιμα που είχε το καράβι όσο και από τον υπόλοιπο εξοπλισμό του. Πχ από τα υλικά που έχουν οι τηλεοράσεις, τα ψυγεία, οι υπολογιστές του βυθισμένου πλέον πλοίου.

Ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα όταν βυθιστεί ένα εμπορικό πλοίο που μεταφέρει φορτίο επικίνδυνο για το περιβάλλον. Πχ πετρελαιοειδή, τοξικές ή ραδιενεργές ουσίες. Δυστυχώς πολλά τέτοια ναυάγια έχουν συμβεί παγκοσμίως και αρκετά σε θάλασσες κοντά στην πατρίδα μας.



Έχουμε λοιπόν κάθε λόγο να αποφεύγουμε εικόνες όπως αυτή. Εικόνες ναυτικών ατυχημάτων. Και να μεριμνούμε για την ασφάλεια των ταξιδιών στη θάλασσα. Να είναι δηλαδή το καράβι αξιόπλοο και εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα για ασφαλή ναυσιπλοΐα, να διαθέτει έμπειρο και ικανό πλήρωμα, να εφαρμόζει τους διεθνείς κανονισμούς.

Εμείς ως Έλληνες έχουμε ένα ακόμη λόγο να νοιαζόμαστε, γιατί η ναυτιλία μας είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλίες στον κόσμο και ο στόλος των ελληνικών εμπορικών πλοίων αριθμεί εκατοντάδες καράβια. Κάθε φορά λοιπόν που συμβαίνει ατύχημα σε κάποιο καράβι μας, δεν κλαίμε μόνο για την οικολογική καταστροφή αλλά και για τους ανθρώπους του που μπορεί να χάσουν τη ζωή τους, να τραυματιστούν, να μείνουν χωρίς δουλειά. Αλλά και για τις επιπτώσεις στην οικονομία της χώρας μας.

Γι' αυτό και θέλουμε τα καράβια μας να είναι όσο πιο νέα γίνεται και με άριστο εξοπλισμό αλλά και οι ναυτικοί που τα ταξιδεύουν να έχουν όλες τις απαιτούμενες γνώσεις. Οι Έλληνες από αρχαιοτάτων χρόνων λάτρευαν το ναυτικό επάγγελμα και σήμερα ακόμη πολλοί νέοι και νέες παίρνουν το δρόμο της θάλασσας. Για να γίνει κανείς αξιωματικός στα εμπορικά πλοία πρέπει να δώσει εξετάσεις στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και να σπουδάσει τέσσερα χρόνια.

Ποιος ξέρει; Ίσως αύριο και κάποιο από τα παιδιά της τάξης μας, αγόρι ή κορίτσι, να ακολουθήσει καριέρα στη θάλασσα. Έχοντας την εμπειρία της Helmepa Junior θα έχει αυξημένες πιθανότητες να γίνει ένας άριστος αξιωματικός που θα φροντίζει με κάθε τρόπο να κάνει πράξη αυτό που σήμερα είναι απλά ένα θέμα για ζωγραφική. Για πλοία που σέβονται το περιβάλλον και δεν το ζημιώνουν. Και για θάλασσες καθαρές και γαλάζιες...



Σπουδαστές των Σχολών Πλοιάρχων του Εμπορικού Ναυτικού παρελαύνουν στον Πειραιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε εδώ το σχόλιό σας κι εμείς θα φροντίσουμε το συντομότερο δυνατό να δημοσιευτεί.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ


Ακούσατε, ακούσατε!