Ανοίξαμε φόρουμ... Πετάξτε με τα φτερά της πεταλουδίτσας για να το βρείτε!

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ



Αγαπητά μου ζουζουνάκια,

όπως σας υποσχέθηκα θα κάνω ό,τι μπορώ για να μη βαρεθείτε αυτά τα Χριστούγεννα.

Ήδη σας έδωσα κάποιες ιδέες (που τονίζω ότι είναι όλες εθελοντικές και καθόλου υποχρεωτικές) και σήμερα θα σας δώσω τα απαραίτητα εφόδια για την πρώτη από αυτές, για τα παιχνίδια.

Κάντε κλικ εδώ:

https://sites.google.com/site/tetartakia/home/paradosiaka-paichnidia


για να κατεβάσετε τα σχετικά έγγραφα, την ανακοίνωση που πρέπει να διαβάσουν οι γονείς σας και το ερωτηματολόγιο που εσείς θα φροντίσετε να εκτυπώσετε και να μοιράσετε σε φίλους και γνωστούς. Ζητήστε τους ευγενικά να το συμπληρώσουν (ανώνυμα) και μετά να σας το επιστρέψουν.

Ελπίζω ο καθένας από σας να συμπληρώσει όσα περισσότερα ερωτηματολόγια γίνεται.

Όταν γυρίσουμε με το καλό στην τάξη, θα συγκεντρώσουμε όλα τα ερωτηματολόγια και θα εξηγήσουμε με ποιον τρόπο θα συγκεντρώσουμε τις απαντήσεις σε πίνακες δεδομένων, με τους οποίους στη συνέχεια θα φτιάξουμε γραφικές παραστάσεις.

Μην παραλείψετε να εκμεταλλευτείτε την περίπτωση και από τον καθένα που σας συμπληρώνει ερωτηματολόγιο, να μαθαίνετε και ένα καινούριο παιχνίδι!

Έτσι θα έχουμε ένα σωρό καινούρια παιχνίδια να παίζουμε στα διαλείμματα και η αυλή του σχολείου μας θα γίνει αληθινός παιχνιδότοπος.

Στη συνέχεια δημοσιεύω την ανακοίνωση προς τους γονείς, στη μορφή τουλάχιστον που επιτρέπει το blog:


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Κυρίες και κύριοι, αγαπημένοι μας γονείς,

πολυαγαπημένοι μας παππούδες, φίλοι και φίλες,

Εμείς, οι μαθητές της Δ2΄ τάξης του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας, σε συνεργασία με τη δασκάλα μας, αποφασίσαμε αυτά τα Χριστούγεννα (που ξαφνικά μας προέκυψαν μεγαλύτερα λόγω της γρίπης) να ασχοληθούμε στα σοβαρά με το ... παιχνίδι!

Μη βιαστείτε να μας παρεξηγήσετε. Ναι, θέλουμε να κάνουμε το μάθημα παιχνίδι αλλά και το παιχνίδι μάθημα. Γιατί όμως;

Πρώτον, γιατί όπως έλεγε και ένας σπουδαίος επιστήμονας, ο Πιαζέ, που μελέτησε το πώς μαθαίνουμε εμείς τα παιδιά: «Τα παιγνίδια είναι μέσο ανάπτυξης της νοημοσύνης, και των άλλων γνωστικών δεξιoτήτων.»

Δεύτερον, γιατί θέλουμε να κρατήσουμε ζωντανές τις παραδόσεις του λαού μας: Να μάθουμε με ποια παιχνίδια μεγάλωσαν οι γονείς μας, οι παππούδες μας αλλά και οι παλιότεροι, οι Μικρασιάτες, οι Πόντιοι, οι Βυζαντινοί, οι αρχαίοι Έλληνες.

Τρίτον για να δυναμώσει η φιλία με τους συμμαθητές μας, αφού το παιχνίδι αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για την κοινωνικοποίηση ενός παιδιού. Κι εμείς, τα παιδιά της μεγαλούπολης, έχουμε ελάχιστες ευκαιρίες για παιχνίδι αληθινό. Η δική μας γενιά μεγαλώνει σε διαμερίσματα και παιδικά δωμάτια που ξεχειλίζουν από μοντέρνα παιχνίδια, Barbie, Lilou, Superman, Spiderman, τηλεκατευθυνόμενα και ηλεκτρονικά.

Παιχνίδια ακριβά αλλά πολύ φτωχά σε παιδαγωγικά αποτελέσματα, όπως λένε οι δάσκαλοί μας. Και μερικά είναι και επικίνδυνα για τη σωματική μας υγεία. Μέχρι σήμερα αυτά τα παιγνίδια γνωρίζαμε κι αυτά ζητούσαμε από τους μεγάλους ή και από τον αγαπημένο μας Αϊ – Βασίλη που καταφτάνει σε λίγες μέρες στις ... καμινάδες μας.

Τώρα αισιοδοξούμε να γνωρίσουμε νέα παιχνίδια, παιχνίδια που δε χρειάζονται χρήματα αλλά φίλους για να τα παίζουμε. Παιχνίδια που δεν ανακαλύφθηκαν στα εργαστήρια της παιγνιδοβιομηχανίας αλλά από το λαό μας καθώς και από τους λαούς όλης της γης.

Ζητάμε το αυθεντικό και το γνήσιο για να πολεμήσουμε τα «ετοιματζίδικα» προϊόντα του σύγχρονου πλαστικού τρόπου ζωής. Μη μας βλέπετε μικρούς, έχουμε κιόλας μάθει πως το «πλαστικό» δεν απειλεί μόνο την αισθητική μας αλλά και τη ζωή μας.

Εξάλλου το παιχνίδι είναι σημαντικό τμήμα του πολιτισμού ενός λαού. Ο Schiller έλεγε: «Τα παιγνίδια σε ένα λαό βοηθούν να ανακαλύψουμε την ποιότητα του, και την αξία της τέχνης του.» Κι εμείς, οι νεώτεροι απόγονοι εκείνων που έχτισαν έναν Παρθενώνα, δε θα καταδεχτούμε να μεγαλώσουμε με ψεύτικα και ξένα πρότυπα. Από τις ρίζες της παράδοσής μας θα αντλήσουμε τις αστείρευτες αξίες που τροφοδότησαν τη δημιουργία του πολιτισμού που σύμπασα η ανθρωπότητα σήμερα θαυμάζει.

Σ’ αυτή την προσπάθεια ζητάμε και τη δική σας συνεργασία. Γιατί ο πολιτισμός είναι κοινωνικό αγαθό και αν θέλουμε να τον υπηρετήσουμε πρέπει να ανοίξουμε την πόρτα του σχολειού μας στην κοινωνία. Να διευρύνουμε τους στενούς ορίζοντες της αίθουσας και να αγκαλιάσουμε τον κόσμο όλο. Τέτοιο το θέλουμε το σχολείο μας, ανοιχτό στη ζωή και όχι κλεισμένο σε γυάλινο πύργο.

Θέλουμε ακόμη ένα σχολείο που να χωρά όλους. Χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς, κάθε είδους. Και το παιχνίδι θα μας βοηθήσει να το πετύχουμε με τον καλύτερο τρόπο. Το παραδοσιακό και ομαδικό παιχνίδι που αποφασίσαμε να μάθουμε. Στο δικό μας Καιάδα δε θα καταλήγουν παιδιά αλλά όλα εκείνα που χωρίζουν τους ανθρώπους. Έτσι ονειρευόμαστε και την αυριανή ζωή μας. Θα μάθουμε σήμερα να παίζουμε για να μπορέσουμε αύριο να διαδραματίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ρόλο μας στο μεγάλο παιχνίδι της ζωής. Θα διδαχθούμε τη συντροφικότητα, θα ασκήσουμε το σώμα μας, θα μάθουμε να σεβόμαστε τους κανόνες και τους νόμους του παιχνιδιού και έτσι, όταν μεγαλώσουμε, θα ξέρουμε να σεβόμαστε και να τηρούμε τους νόμους της πατρίδας μας. Και μαζί να σεβόμαστε τον σημερινό συμπαίχτη μας και αυριανό συμπολίτη μας. Κι αυτά είναι λίγα μόνο απ’ όσα θα μας προσφέρει το παιγνίδι.

Ας μην ξεχνάμε επίσης πως παιχνίδι σημαίνει και χαρά και ψυχαγωγία. Κι εμείς, τα παιδιά της πόλης, έχουμε μεγάλη ανάγκη γι’ αυτά. Ξέρουμε πως η ζωή είναι δύσκολη και πρέπει πολύ να προσπαθήσουμε για ν’ ανεβούμε νικητές στο βάθρο της. Όμως, ας μην ξεχνούν και οι άλλοι πως είμαστε ακόμη παιδιά. Και παιδί σημαίνει παιχνίδι. Έτσι μας διδάσκει η σοφή γλώσσα των προγόνων μας.

Λέμε «ναι» στο διάβασμα και στη μελέτη. Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να αντέξουμε στο όλο και πιο φορτωμένο πρόγραμμα του σχολειού και μαζί σε όσα σημαντικά επιλέγουν οι γονείς μας για το απόγευμα. Πριν ακόμη βγάλουμε το Δημοτικό, αρχίζουμε δυο ξένες γλώσσες, τρέχουμε σε πισίνες και γήπεδα, εκπαιδεύουμε τα μικρά μας δαχτυλάκια σε πιάνα και βιολιά, τα ποδαράκια μας σε μπαλέτα και παραδοσιακούς χορούς και ξέρουμε καλύτερα από πολλούς μεγάλους τα μυστικά της Πληροφορικής. Μπορεί η γενιά μας να μην πηγαίνει στο σχολείο το Σάββατο, όπως η γενιά των μεγαλυτέρων, αλλά τα περισσότερα παιδιά σήμερα αρχίζουν το σχολείο από τις 7 το πρωί και τελειώνουν στις 4 το απόγευμα. Κι έπειτα αρχίζουν τα φροντιστήρια και οι εξωσχολικές δραστηριότητες ως αργά το βράδυ, που ξεθεωμένοι πια καταλήγουμε στο κρεβατάκι μας. Μα είναι ζωή αυτή για ένα παιδί;

Αφού λοιπόν δεν προλαβαίνουμε εμείς να πάμε για παιχνίδι, αποφασίσαμε να παραγγείλουμε στο παιχνίδι να έρθει σ’ εμάς. Να έρθει επίσημα προσκεκλημένο στο σχολείο μας. Και να γίνει αφορμή να μάθουμε πως να ανακαλύπτουμε τη γνώση. Για το σκοπό αυτό:

 Θα ανοίξουμε πολλά βιβλία, λογοτεχνικά, ιστορικά, εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά, εφημερίδες.
 Θα ακούσουμε τραγούδια που μιλούν για παιχνίδια, θα δούμε ταινίες και θα τραβήξουμε και δικές μας.
 Θα πάρουμε συνεντεύξεις και θα μοιράσουμε ερωτηματολόγια.
 Θα κάνουμε έρευνα αγοράς για τα παιχνίδια που μας πουλάνε και έτσι αύριο θα είμαστε πιο έξυπνοι καταναλωτές. Παράλληλα η επεξεργασία των δεδομένων των ερευνών μας θα μας επιτρέψει να εφαρμόσουμε στην πράξη όσα διδασκόμαστε στα Μαθηματικά.
 Θα μάθουμε αλλά και θα κατασκευάσουμε παραδοσιακά παιχνίδια.
 Θα συγκεντρώσουμε παλιά παιχνίδια για ανακύκλωση ή και νεότερα παιχνίδια μας ως δώρο σε παιδιά που τα στερούνται.
 Θα δημοσιεύσουμε σε έντυπα και στο διαδίκτυο τις νέες μας γνώσεις και τα αποτελέσματα των ερευνών μας.
 Θα προσπαθήσουμε να επισκεφθούμε Μουσεία και ειδικές εκθέσεις.
 Θα παρουσιάσουμε τα «νέα» παιχνίδια που θα μάθουμε στο κοινό του σχολείου μας και μαζί μας θα παίξουν όλοι όσοι το επιθυμούν. Τόσο τα παιδιά αλλά και όσοι αισθάνονται ακόμη παιδιά.


Ελπίζουμε πως όλοι έχετε πια καταλάβει ότι το παιχνίδι είναι το καραβάκι μας για ένα μεγάλο ταξίδι και όχι ο αποκλειστικός προορισμός μας. Σε τούτο το παιχνίδι, που θα κρατήσει όχι μόνο τις τρεις βδομάδες των Χριστουγέννων αλλά ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, σας καλούμε όλους να δηλώσετε συμμετοχή. Να γίνετε συμπαίχτες μας, συνεργάτες και συνταξιδιώτες. Να παίξουμε παρέα και να μάθουμε όλοι μαζί. Εμείς να μάθουμε καλύτερα εσάς και τον κόσμο και εσείς εμάς. Στόχος μας τα παιδιά να γίνουν πάλι παιδιά και οι μεγάλοι να θυμηθούν τις ξεχασμένες χαρές της παιδικής ηλικίας. Σύνθημά μας:

Το παιχνίδι να γίνει μάθημα και το μάθημα παιχνίδι.

Με όλη μας την αγάπη και μια τεράστια διάθεση για παιχνίδι

Τα παιχνιδιάρικα παιδιά της Δ2 Τάξης






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε εδώ το σχόλιό σας κι εμείς θα φροντίσουμε το συντομότερο δυνατό να δημοσιευτεί.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ


Ακούσατε, ακούσατε!